Veelgestelde Vragen

1. Hoe kan ik betalen?

U kunt op verschillende wijzen betalen:

  • iDEAL
  • Creditcard
  • Vooraf per bank
  • Paypal
  • Klarna (Achteraf Betalen)

iDEAL :
U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. Kies hiervoor in het bestelmenu de betaalmethode "iDEAL" met bijbehorende bank. Nadat u op Bestelling Plaatsen heeft geklikt, wordt u doorgestuurd naar de beveiligde betaalpagina van uw bank. Dit loopt via onze betaalprovider Ingenico Payments.

Creditcard:
U kunt eenvoudig, maar zeer veilig betalen met uw creditcard. Kies hiervoor in het bestelmenu de betaalmethode "Credit Cards". Nadat u op Bestelling Plaatsen heeft geklikt, wordt u doorgestuurd naar de beveiligde betaalpagina van uw kaartmaatschappij. Dit loopt via onze betaalprovider Ingenico Payments.

Vooraf per bank:
U betaalt het verschuldigde bedrag voor levering per bank. Let op: de levertermijn gaat pas in als de betaling door Kranendonk B.V. ontvangen is, dit is doorgaans binnen 1 werkdag.

Paypal:
Kies hiervoor in het bestelmenu de betaalmethode "Paypal". Nadat u op Bestelling Plaatsen heeft geklikt, wordt u doorgestuurd naar de beveiligde betaalpagina van Paypal. U betaalt dan met uw Paypal-account. Deze kunt u eenvoudig koppelen aan uw bankrekening of Credit Card, zodat u in enkele klikken veilig online kunt betalen.

Klarna:
Wij bieden achteraf betalen aan via Klarna. Koop vandaag, en geniet direct na bezorging alvast met volle teugen van uw aankoop. Kies hiervoor in het bestelmenu de betaalmethode "Klarna Pay Later". Nadat u op Bestelling Plaatsen heeft geklikt, wordt u doorgestuurd naar de beveiligde betaalpagina van Klarna. Dit loopt via onze betaalprovider Ingenico Payments.
Na bestelling ontvangt u per e-mail een digitale factuur van Klarna. U heeft vervolgens 30 dagen de tijd om te betalen. De betalingsgegevens kunt u terugvinden op de digitale factuur. U betaalt dus aan Klarna en niet aan ons.

2. Wat is het levergebied van Kranendonk B.V.?
Wij leveren in heel Nederland, de Waddeneilanden uitgezonderd (op aanvraag).

3. Wat doe ik met lege bigbags na levering?
Deze mag u houden of weggooien. Er zit geen statiegeld op de bigbags, ook hoeven deze niet geretourneerd te worden.

 

4. Hoe reken ik om van m3 naar ton? 

De meeste split- en grindsoorten alsmede wegen ook ±1500kg per m3, tenzij anders staat vermeld. U doet dan het aantal m3's x 1,5. Nu heeft u het aantal ton.

 

5. Zijn de prijzen op de website inclusief of exclusief BTW?

Al onze prijzen op de website zijn inclusief BTW. 

 

6. Kan ik de bestelling op een ander adres af laten leveren dan het factuuradres?

Ja, uiteraard kan dit. In het bestelmenu kunt u aanvinken of het leveradres gelijk is aan het factuuradres. Zo niet, dan krijgt u daar direct de mogelijkheid om een ander leveradres in te vullen.

 

7. Kan ik ook een proefmonster van een split-/grindsoort krijgen om de kleur of maat te bekijken?

Uiteraard is dit mogelijk. Wij zenden u op aanvraag kosteloos een proefmonster op van alle soorten grind/split.

 

8. Worden er bezorgkosten gerekend?

Wij rekenen een vaste bezorgtoeslag per bestelling, ongeacht het aantal bags/stuks. Zie de pagina Bezorgkosten voor alle details en mogelijkheden. Verder bieden wij altijd gratis levering binnen 3 werkdagen bij een orderbedrag hoger dan €1250.

Losgestorte materialen worden altijd gratis bij u bezorgd binnen 1-2 werkdagen (in overleg)! 

9. Wat is de levertermijn?

Minibags t/m 900kg:

Minibags t/m 900kg worden binnen 3 werkdagen bij u geleverd. Na bestelling van een minibag ontvangt u (op werkdagen doorgaans binnen ± 1 dag) via email een trackingnummer waarmee u uw zending kunt volgen. Verder zal de chauffeur u normaliter voor levering bellen.

Al onze bigbags en midibags en splitplaten kunnen al geleverd worden binnen 2 werkdagen, indien u heeft gekozen voor de optie levering voor 2 werkdagen of een specifieke dag. Daarnaast bieden wij een voordelige bezorgoptie aan voor levering binnen 3 werkdagen op route van onze transporteur. Welke methode u ook kiest, u krijgt 1 dag voor levering 's avonds bericht per email dat uw order ingepland staat voor de volgende werkdag, inclusief een gepland dagdeel. Let op, voor bestellingen die na 17.00 en in het weekend geplaatst worden geldt de eerstvolgende werkdag nog niet als eerst mogelijke leverdag, aangezien de planning dan al gemaakt is. 

Losgestort split/grind:

Losgestort split/grind kan doorgaans binnen ± 1-2 werkdagen na bestelling / betaling geleverd worden: U kunt zelf een gewenste leverdatum aangeven (min. 48u na bestelling) en onze planning neemt dan contact met u op. Heeft het nog meer spoed of heeft u andere vragen, neemt u even contact op met ons. 

 

10. Krijg ik een orderbevestiging?

Ja, u krijgt altijd direct na het plaatsen van de bestelling een orderbevestiging per email. U krijgt dit op het opgegeven emailadres.

 

11. Moet ik verplicht over een emailadres beschikken om een bestelling te kunnen plaatsen?

Nee, u kunt ook zonder emailadres bij ons bestellen. Dit kan echter niet via internet. Indien u geen emailadres heeft, kunt u uw bestelling het beste telefonisch plaatsen. Bel hiervoor op 0416-235137.

 

12. Levering op zaterdag?

Helaas leveren wij niet op zaterdag.

 

13. Ik ben een zakelijke klant en wil de bestelling direct bij mijn klant laten afleveren. Is dit mogelijk?

Uiteraard is dit mogelijk. U kunt een ander afleveradres opgeven dan het factuuradres. Indien gewenst kunt u bij de opmerkingen aangeven dat het om een levering bij uw klant gaat, dan zorgen wij dat er neutraal afgeleverd wordt met uw bedrijfsnaam als afzender.

 

14. In navolging van de vorige vraag: Zijn de bigbags voorzien van een opdruk?

Nee, onze bigbags zijn blanco, zonder opdruk. Zo bent u verzekerd van een neutrale levering bij uw klant!

15. Hoe werkt het bestellen van losgestorte materialen?

De prijzen voor losgestort basalt split en breukstenen worden berekend op het moment dat u uw postcode invoert. Zo krijgt u meteen de bestse prijs voor úw regio! Hoe werkt dit precies:

1 Selecteer uw product
Op de productpagina kunt u zien of het door u gewenste product losgestort beschikbaar is.
2 Voer uw postcode in
Is het product losgestort beschikbaar? Voer dan uw postcode in om uw lokale prijs te zien. Deze prijs is altijd inclusief BTW en levering!
3 Voeg de gewenste hoeveelheid met de gewenste korrelgrootte toe aan het winkelmandje
Uw postcode wordt dan automatisch meegenomen naar de kassa!

Wilt u uw postcode later nog wijzigen? Ga dan terug naar de productpagina, zodat de prijs herberekend kan worden.

 

Ga naar het assortiment!

 

Het antwoord op uw vraag niet gevonden? Stel uw vraag per email of bel ons: 0416-235137.